#BĄDŹWFORMIEZANIĄ – RUSZAMY BIODERKAMI!

0
138

Zapraszamy do lektury tekstu Anii Pietrowicz – trenera personalnego, instruktorki fitness, która specjalnie dla naszych czytelników udzieli kilku rad i wskazówek jak być w formie. Dziś specjalnie dla Was – ćwiczenia na rozruszanie stawów biodrowych!

#BądźwformiezAnią to nasz nowy projekt. Wspólnie z Anią Pietrowicz będziemy co wtorek publikować tekst o odżywianiu, zdrowej diecie, ćwiczeniach i zdrowym stylu życia. Jeśli interesuje Was szczególnie jakiś wątek, o coś chcecie zapytać to piszcie na adres: extrawrzesnia@wp.pl. Twórzcie ten projekt z nami!

Dzisiaj ruszamy bioderkami!

Zanim wybierzesz odpowiednie zajęcia, musisz się odpowiednio przygotować ( i nie chodzi mi tutaj o nowe legginsy czy buty, chociaż to też bardzo ważny element oraz wygoda w trakcie ćwiczeń ). 
Mam na myśli to, jak dbasz o swoje zdrowie i czy nie ma przeciwwskazań od lekarza. Jeśli nigdy nie ćwiczyłeś/aś warto wykonać podstawowe badania.
Kolejna ważna kwestia. Zanim zaczniesz, zastanów się, czego potrzebuje Twój organizm, na co jesteś gotów i jak to u Ciebie wygląda w kwestii postawy. 
Na początek chciałabym Wam przedstawić kilka prostych ćwiczeń na rozruszanie stawów biodrowych.
A dlaczego? 😊
– ponieważ wzmacniają nasze biodra
– niwelują ból w plecach ( zwłaszcza dla osób, które wykonują pracę siedzącą )
– zmniejszają ból w kolanach ( od słabych mięśni biodrowych zaczynają boleć kolana, gdyż są bardziej obciążone i zwiększa się ryzyko kontuzji stawu skokowego ) 
Silne i mobilne stawy biodrowe pozwalają na poprawne wykonywanie ćwiczeń. 

Ćwiczenie 1. Odwodzenie kolana w leżeniu bokiem. Trudniejsza wersja z taśmami oporowymi lub z gumą. 
Ćwiczenie 2. Unoszenie bioder na krześle, piłce lub łóżku bądź ławeczce ( ramiona oparte na piłce ) dla utrudnienia dodaj ciężar – może być 5 litrowy baniak wody, hantle.
Ćwiczenie 3. Pozycja kobry
Wykonuj od 20 do 40 powtórzeń, a już po kilku tygodniach poczujesz i zobaczysz różnicę. Pamiętaj o napięciu brzucha oraz pośladków i wykonuj ćwiczenia powoli i dokładnie równomiernie oddychając. 

Anna Pietrowicz – trener personalny, instruktor fitness, prywatnie szczęśliwa żona i matka dwójki dzieci. Jeśli masz pytania do Anii to pisz/dzwoń tel. 516 170 778.

Fanpage Anii na facebooku – link Tutaj

Profil Anii na Istagramie – link Tutaj