#BĄDŹWFORMIEZANIĄ – WEŹ ZDROWIE W SWOJE RĘCE

0
145

Zapraszamy do lektury tekstu Anii Pietrowicz – trenera personalnego, instruktorki fitness, która specjalnie dla naszych czytelników udzieli kilku rad i wskazówek jak być w formie. Dziś specjalnie dla Was: kilka rad odnośnie odżywiania oraz przepis na pyszne smoothie.

#BądźwformiezAnią to nasz nowy projekt. Wspólnie z Anią Pietrowicz będziemy co wtorek publikować tekst o odżywianiu, zdrowej diecie, ćwiczeniach i zdrowym stylu życia. Jeśli interesuje Was szczególnie jakiś wątek, o coś chcecie zapytać to piszcie na adres: extrawrzesnia@wp.pl. Twórzcie ten projekt z nami!

Łatwo powiedzieć – jedz mądrze ( zwłaszcza w pracy, gdzie spędzamy najwięcej czasu i to tam właśnie popełniamy najwięcej błędów ).
Sama też to robiłam, pracując w korporacji i jedząc to co miałam pod ręką, bądź to, co mogłam kupić w pobliskim sklepie. 
Pozwolicie, że przedstawię Wam największych wrogów biurowych, którzy przeszkadzają nam w zmianie nawyków:
1. Podjadanie; to jest wróg publiczny numer 1 w dążeniu do talii osy.
– Rada; uwzględnij przerwę w pracy którą poświęcisz na porządny posiłek. Przez tyle godzin trzeba zjeść pełnowartościowy posiłek. Gdy brakuje w domu czasu, podgrzewam na szybko warzywka i dodaję do kaszy gryczanej, pakuję do pojemnika i w drogę. Bądź można zamówić danie typu superfood, a nie fastfood.
2. Stres; ogromna ilość zadań, pośpiech, nieustanne napięcie niestety nie sprzyja zdrowemu odżywianiu. Często na wiele sytuacji nie mamy wpływu, czasami wynika to z naszego zaniedbania.
– Rada; każdego dnia postaraj się przygotować swój plan dnia i nie odkładaj trudnych spraw na później. 

Warto też zmienić myślenie na temat stresu. Potraktuj to raczej jako wyzwanie, coś co Cię zmobilizuje, a nie sparaliżuje. 
3. Brak ruchu; niestety praca w pozycji siedzącej szybko daje o sobie znać. A po pracy najzwyczajniej nam się nie chce, albo nie mamy na to czasu.
– Rada; w czasie ładnej pogody, jeśli nie masz daleko, dojeżdżaj rowerem, nie siedź w tramwaju, wyjdź przystanek wcześniej, nie korzystaj z windy, nie siedź cały czas przy biurku, przejdź się. 
A jak mimo to poczujesz głoda uszykuj awaryjne przekąski – jakiś owoc, jogurt naturalny czy paczka orzechów. 
To, że jesteśmy zmęczeni mimo odpowiedniej ilości snu. To, że często boli głowa, stawy. To, że zaczyna dopadać nas alergia czy zaczynamy tyć. To nie jest życie w biegu czy ciężka praca – tylko objawy zanieczyszczonego organizmu. 
Jeśli czujesz się osłabiona/y. Brak Ci energii. Nie wiesz jak się za to zabrać. Napisz, a powiem Tobie jak to zmienić.
A na deser przepis na pyszne smoothie:
Składniki:
Garść jarmużu bez łodyg
2 banany
Szklanka wody mineralnej
2 łyżki miodu
2 małe jabłka
Wszystkie składniki należy zmiksować i…. gotowe!!!
Smacznego!

Anna Pietrowicz – trener personalny, instruktor fitness, prywatnie szczęśliwa żona i matka dwójki dzieci. Jeśli masz pytania do Anii to pisz/dzwoń tel. 516 170 778.

Fanpage Anii na facebooku – link Tutaj

Profil Anii na Istagramie – link Tutaj